Joure - Whistler - Reisverslag uit Joure, Nederland van Albert Kort - WaarBenJij.nu Joure - Whistler - Reisverslag uit Joure, Nederland van Albert Kort - WaarBenJij.nu

Joure - Whistler

Door: Albert Kort

Blijf op de hoogte en volg Albert

29 Oktober 2013 | Nederland, Joure

Ik ga ruim een half jaar naar het buitenland!
„Wow, wat gaaf! Waarheen? Wat ga je doen?”
Zes maanden werken in Whistler, Canada, in een skiresort & rondreizen door Alaska & Amerika.
"Wie? Jij?”

Niet zozeer het weggaan verbaasd mensen maar het feit dat ik als koukleum naar Canada gaan. Als zelfbenoemde voorzitter van de firma Steun & Kreun, die voornamelijk actief is in de wintermaanden, is het goed om eens een half jaar in de kou te vertoeven. Een Fries die klaagt over kou, dat is de wereld op zijn kop. In dat opzicht hebben 6 jaar Randstad me geen goed gedaan!

Maar waarom ga ik in hemelsnaam weg? Die vraag hem ik mezelf de afgelopen weken meerdere malen gesteld. Waarom ga ik bewust mensen missen en kies ik ervoor om naar de andere kant van de Atlantische Oceaan te gaan? En elke keer weer dacht ik dan gelijk: ‚Waarom niet?’ Het idee om weg te gaan werd geboren vorig jaar december. Na 5 jaar ‚keihard’ studeren/aanwezig zijn was ik in oktober 2012 eindelijk afgestuurd en mag ik mijzelf een expert noemen op het gebied van Reclame, Marketing & Communicatie. Al snel kwam de vraag wat ik wilde doen. De gedachte om vanuit school gelijk aan het werk te gaan maakte me niet heel erg blij. Vooral omdat het vrije leven van een student mij nog altijd zeer aantrok. Daarnaast is de gedachte dat ik tot mijn 75ste moet werken ook niet een motiverende factor om te gaan solliciteren.

Omdat ik ook wel iets van de wereld wil zien was een wereldreis een logische optie. Na veel speurwerk kwam ik tot de conclusie dat ik voor een reis van minimaal 5 maanden al snel een budget van €10.000,- tot €15.000,- euro nodig moet hebben. Voor iemand met een uitgavepatroon waar Paris Hilton & Yolanthe Sneijder Cabau jaloers op zijn een vrijwel onmogelijke opdracht. Al snel kwam ik tot het idee om mijn reis te gaan combineren met werken in het buitenland. Ik kwam uit bij studentenreisorganisatie Killroy die mij in contact brachten met de Working Holiday Club. Een organisatie die werknemers zoekt om een seizoen te werken in Whistler. Er waren veel verschillende functies maar een rol in de horeca sprak mij het meeste aan. Mede door 4 jaar werken op Schiphol in de horeca, waarvan het laatste jaar fulltime, hebben mij enthousiast gemaakt voor het horecavak. De liefde voor horeca voor de bar had ik al vele jaren, die van achter de bar is daar de laatste jaren bijgekomen.

Eindelijk had ik een doel en wist ik wat ik wilde. Om te mogen werken in Canada heb je als werknemer een werkvisum nodig. De aanvraag en met name het wachten op een definitieve GO hebben mij vele grijze haren bezorgt. Maar na 5 maanden was er eindelijk groen licht en mocht ik naar Londen komen voor een sollicitatie/kennismakingsgesprek. Nou is een aantal dagen Londen sowieso geen straf. Maar dat ten tijde van mijn bezoek een nieuwe prins werd geboren, het 25 graden was en het gesprek zeer goed verliep maakte het tripje naar Londen tot een groot succes.

En nu, een jaar na mijn afstuderen en dik 10 maanden na het in gang zetten van het hele idee is het dan bijna zo ver. Tijd om de reis te maken naar de andere kant van de planeet. De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. Het vele werken, de vele feestjes en het terug verhuizen naar Joure hebben mij veel afleiding bezorgt. Maar langzaam begin ik het te beseffen. Bijna ga ik weg. Zes maanden werken en snowboarden (als dat maar goed gaat), op berenjacht in Alaska & miljonair worden in Las Vegas. ;)

Morgen is het zover! Een backpack vol kleding, Hollands eten en fotoboeken vol herinneringen!

Tijd voor nieuwe foto’s. Tijd om nieuwe herinneringen te maken!


Ik hou jullie op de hoogte.
Groet, Albert

  • 29 Oktober 2013 - 17:34

    Jorn:

    Super vet Albert! Veel plezier!!

  • 29 Oktober 2013 - 18:26

    Kevin:

    Nouja, et mut mar he! Folle wille en hoar de bonken heel!

  • 29 Oktober 2013 - 18:30

    Lisette:

    Een leuke uitdaging!! Heel veel succes en plezier!

  • 29 Oktober 2013 - 18:39

    Wilco:

    Veel plezier! Niet aan joure denken maar lekker genieten daar! En niet elke dagen bellen of Smse met lui want dat geeft je niet het gevoel dat je aan de andere kant van de wereld zit!

    Tot over een dik half jaar!

    Vergeet je hardloop schoenen niet haha

  • 29 Oktober 2013 - 18:44

    Bernou Offenga:

    Nu al een mooi verhaal! ben benieuwd naar je avonturen! ik zal het volgen! succes en veel plezier!! Liefs Bernou

  • 29 Oktober 2013 - 19:21

    Cassandra:

    Geweldig geschreven! Kan je nog altijd wat mee doen als je niet rijk gaat worden daar.
    Ga je verhalen volgen , leuk. Have fun ...

  • 29 Oktober 2013 - 19:39

    Izaak:

    Veel plezier en geniet van deze coole/koude uitdaging.

  • 29 Oktober 2013 - 19:40

    Sjoerd:

    Met zo'n verhaal lijkt het ineens wel dichtbij te komen! Oh verrek, het is woensdag ook al zover, is de volgende gedachte dan! Zet hem op en houd de eer hoog! Dan nodig je ons over 7 maand maar uit op je eigen eiland!

  • 29 Oktober 2013 - 19:50

    Wieke:

    He A! Heel veel plezier op reis! Ik ben benieuwd hoe je het vindt!
    Groetsjes dobbeljoe

  • 29 Oktober 2013 - 20:56

    Poelie:

    He appie, veel plezier met dit avontuur en maak er maar 6 dolle maanden van!!

  • 29 Oktober 2013 - 21:36

    Ome Bart:

    neem voor de zekerheid een klein polletje gras mee uit de achtertuin. Mocht je af en toe heimwee krijgen, ruik dan even aan het polletje en je heimwee is zo weer voorbij. Veel plezier en succes.

  • 29 Oktober 2013 - 21:36

    Tante Hillie:

    Hoi Albert, een mooi verhaal.
    Ik wens je veel plezier en voorzichtig.
    Wij gaan je volgen. Dikke tut van ons uit Rottum.

  • 29 Oktober 2013 - 21:38

    Hiltje:

    Wauw albert wat super leuk!
    ik wens jou heeeel veel plezier geniet ervan :)

  • 30 Oktober 2013 - 06:26

    Nienke:

    Hi broer,

    Wij willen je even heel veel plezier en succes wensen in Canada.

    Liefs Jos, Nien en een kusje van je nichtje Lauren

  • 30 Oktober 2013 - 19:41

    Sophie:

    pff, wat een dagje !
    na veel tranen van ons allemaal namen we afscheid! Je reis begint nu!
    ik hoop dat je een geweldige tijd hebt en ik je in April weer zie in Canada, dan kun je me rondleiden door Whistler!
    tot snel
    kusjes van mij

  • 31 Oktober 2013 - 11:42

    Klaske:

    Wauw Albert wat ontzettend leuk dat je deze reis gaat maken! Machtig!
    Enorm veel plezier, succes en geniet ervan!


  • 31 Oktober 2013 - 14:42

    Lisanne:

    Heel volle plezier albert, geniet dr van!

  • 31 Oktober 2013 - 17:12

    Beppe:

    Hallo Albert Ik vind het fijn dat ik op deze manier mee kan genieten. En mocht je ooit stinkend rijk worden, dan reken ik op een uitnodiging liefs Beppe.


  • 31 Oktober 2013 - 18:02

    Lea:

    Dat miljonair worden, daar hou ik je aan. Hoeft niet per se in Las Vegas hoor. En dan komen wij wel helpen met uitgeven. Een echte miljonair krijgt t toch niet op....
    Have fun.

  • 31 Oktober 2013 - 22:08

    Fam Kooi:

    Veel plezier daar in Canada ,en genieten want die zes maanden zijn zo voorbij Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1018
Totaal aantal bezoekers 16216

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 25 Mei 2014

Whistler

Landen bezocht: