Vancouver - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Albert Kort - WaarBenJij.nu Vancouver - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Albert Kort - WaarBenJij.nu

Vancouver - Whistler

Door: Albert Kort

Blijf op de hoogte en volg Albert

10 November 2013 | Canada, Whistler

Nog geen vakantieplannen? En ergens in een oude sok nog wat geld liggen, of komt er binnenkort een erfenis binnen? Koop een ticket naar Vancouver! Je gaat er geen spijt van krijgen! Zelden zo’n leuke stad gezien en zelden zo snel thuis gevoelt als in Vancouver.

Met een enigszins verstoord dagritme na een lange reis begon mijn avontuur in Vancouver! En wat een start. Op de eerste dag gelijk Halloween vieren met Australiërs in een hostel vol clowns, Power Rangers, heksen & piraten! Een erg leuk feest wat Nederland gerust mag adopteren. Nergens zag ik mensen moeilijk doen. Geen beroepsclown die een rechtszaak aanspant tegen iemand die zich 1 keer per jaar schminkt als clown. Laten we voortaan op 5 december Halloween vieren! Na een leuke avond dook ik erg vermoeid en met een kleine jetlag voor 1en mijn bed in!

De dagen daarna liet de stad me helemaal thuis voelen! Met twee dagen van veel regen voelde het net als Nederland. En dat was niet de bedoeling. Desondanks bleef niemand binnen. Want zelfs in de regen is Vancouver mooi! Lopend is de stad makkelijk te verkennen. Downtown Vancouver voelt als lopen door een drukke winkelstraat! Pas van een afstand merk je hoe groot en mooi de stad! De fantastische skyline van Vancouver met op de achtergrond de uitlopers van de Rocky Mountains zijn indrukwekkend!

De dagen in Vancouver vlogen voorbij! Elke dag maakte ik nieuwe vrienden en elke dag stond er wel iets op het programma! Fietsen door Stanley Park en langs Sunset Beach met mijn Nederlandse gids Jan. Een aantal dagen eerder dan ik gearriveerd en daarmee erg nuttig bij het gidsen door de stad en het helpen openen van een benodigde Canadese bankrekening. Een van de leukste activiteiten was toch wel het schaatsen met een groep Australiërs. Die onder de indruk waren van mijn schaatskunsten, daar waar het merendeel van de groep nog nooit op ijs had gestaan. Ik kan altijd nog als schaatsleraar aan de slag Down Under! Naar een Canadese bioscoop met een aantal Noren. Hoewel ik de indruk kreeg dat het laten zien van films maar bijzaak is in Vancouver. Alsof ik me op de set van Sjakie en de chocoladefabriek bevond. Zelden zoveel snoep, fastfood & frisdrank bij elkaar gezien als in die bioscoop.

Waar in Amerika obese volksport nummer 1 is, is ijshockey dat voor Canada! Ik zag ze overal al lopen. Hockey fans. De Vancouver Canucks zijn hier heilig. Idolaat zijn ze hier van de sport! Met een groep Nieuw-Zeelanders, hier ook wel Kiwi’s genaamd, ging ik ijshockey kijken in een All-you-can-eat-Wings-restaurant! Wat een belevenis om met een restaurant/kroeg vol hockeyfans naar de Vancouver Canucks te kijken. De Vancouver Canucks tegen de Toronto Maple Leafs! West tegen Oost. Maar veel werd er niet geijshockeyd! Het leek meer op Sterren Vechten Op Het Ijs. Na het bekijken van een ijshockeywedstrijd ben ik gaan twijfelen aan mijn mannelijkheid. Tijdens de wedstrijd zag ik mannen hun eigen tanden uittrekken na een bodycheck om vervolgens weer lachend verder te schaatsten. Ik weet het zeker, dat ijshockey is niks voor mij!

Na een aantal leuke dagen in Vancouver was het maandag eindelijk tijd om naar Whistler te gaan! Mijn eindbestemming en mijn thuis voor de komende 5 maanden! Via de Sea to Sky Highway, 1 van de mooiste routes ter wereld, kwam ik na twee uur in de bus eindelijk aan in Whistler. En thuis voel ik me al gelijk. Een eigen appartement, waar gedurende het seizoen nog wat huisgenoten bijkomen, met uitzicht op besneeuwde bergtoppen. De eerste week is voorbij gevlogen. Met elke avond wel ergens een feestje is er aan gezelligheid geen gebrek. Inmiddels heb ik al 3 verjaardagen bezocht van mensen die ik niet eens kende. Vrienden maken gaat zo makkelijk hier. Dagen gevuld met tafeltennissen om 2 uur s’nachts in een volle kroeg, een onbesneeuwde piste oplopen zonder licht met de kans dat je een beer tegen komt en veel NFL, NBA, NHL & MLB kijken! Ik begin al een echte Noord-Amerikaan te worden! Maar de belangrijkste bezigheid is vooral wachten. Wachten op sneeuw. Tot die tijd blijft de berg dicht en wordt er niet gewerkt. Een aantal intro,- en kennismakingssessies heb ik inmiddels wel gehad dus eindelijk komt er geld binnen. Want Canada is duur! Erg duur! Iedereen leeft hier als een student en heeft een voorraad noedels waar een Chinees gezin jaloers op is. Echter stroomt er geen bier uit de kraan dus de bankrekening krimpt elke minuut een beetje meer!

Slechts 1 dag sneeuw hebben we gehad! Met 30 centimeter in 1 nacht een goed begin. Eindelijk sneeuw. Dat is ook de reactie van veel Australiërs. Een aantal van hen heeft nog nooit sneeuw gezien, laat staan een witte kerst gevierd! Inmiddels zijn we allemaal locals, houden we van de sneeuw en laten we onze jas thuis wanneer het -1 is! Zo snel gaat dat hier. Zo snel wordt je Canadees.

En voor nu? Wachten! Wachten op meer sneeuw! Twee meter is er onderweg in de komende 4 dagen! Laten we hopen dat het snel neervalt op Whistler Mountain! Want ik ben wel klaar met dat wachten! Tijd om werken en tijd om te stunten (lees stuntelen) op een snowboard!

  • 11 November 2013 - 09:34

    Tiety:

    Blij te lezen dat je schaatslessen als kind toch nog tot nut zijn geweest.(ha,ha) Prachtige foto's! Liefs mem

  • 11 November 2013 - 11:15

    Sjoerd:

    Goed bezig Albert! En aangezien je ook nog nooit op skies hebt gestaan en dat de komende 5 maand toch gaat doen, zou het me niets verbazen als je uiteindelijk ook gewoon gaat ijshockeyen :)

  • 11 November 2013 - 13:37

    Kevin:

    Wederom prachtig albert! Bin heel erg beneid nei dien snowboard ervaringen straks!

  • 11 November 2013 - 13:46

    Beppe Trientsje:

    Gaat Bere goed zo te lezen .Alleen dat van die erfenis moet nog maar even wachten ,hoop ik.


  • 11 November 2013 - 18:17

    Niels:

    Mooi verhaal weer Albert. IJshockey komt ook nog wel. Je raakt geen tanden kwijt als je tussen de bodychecks door kan schaatsen. Genoeg tijd om te oefenen dus zie de foto's wel verschijnen binnenkort ;)

  • 11 November 2013 - 22:00

    Sophie:

    haha ! jij niet mannelijk? najaaaa kan me NIET voorstellen :P

  • 11 November 2013 - 23:15

    Nien:

    Je vermaakt je prima zo te lezen.
    Veel plezier.

    Liefs

  • 13 November 2013 - 22:54

    Danielle Boon:

    Wat een prachtig verhaal Albert, kregen jouw belevenissen via Robin doorgemaild. Geniet van je geweldige leven in Canada. Frans & Danielle

  • 18 November 2013 - 21:47

    Marco, Iris & Lüca:

    Hee Albert,

    Via Nien hoorden we over je site. Mooie foto's!
    We willen je nog veel plezier wensen op dit gave avontuur! Enjoy!

    Groetjes Marco, Iris & Lüca

  • 06 December 2013 - 18:14

    Henk En Jitske:

    hallo albert
    he wat leuk om je zo te volgen had vanmiddag een berichtje van je moeder gehad en daar stond ook bij hoe wij je konden volgen. daarom nu pas een berichtje van ons. maar we horen al weer je heb daar lekker veel sneeuw liggen en dat is dan genieten voor je. veel suc6 daar en we horen wel weer van je. wat heb je er mooie foto's bij. groetjes uit een koud sint jut.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1113
Totaal aantal bezoekers 16184

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 25 Mei 2014

Whistler

Landen bezocht: